Ο Χριστιανισμός Προσφέρει Στον Άνθρωπο ΤηΔυνατότητα Θεώσεως,
Όπως Η Ιατρική Επιστήμη Του Παρέχει Τη Δυνατότητα Διατήρησης Η Αποκατάστασης Της Υγείας Του,
αλλά και στις δύο περιπτώσεις….
¨Μέσα Από
· Μία Ορισμένη Θεραπευτική Διαδικασία Και
· Ένα Συγκεκριμένο Τρόπο Ζωής¨.
Ο μοναδικός και απόλυτος στόχος της εν Χριστώ ζωήςείναι η Θέωση, η ένωση δηλαδή με τον Θεό, ώστε ο άνθρωπος, μετέχοντας στην άκτιστη ενέργεια του Θεού, να γίνει «κατά χάριν» αυτό που ο Θεός είναι απο τη φύση του (άναρχος και ατελεύτητος).
Ο μοναδικός και απόλυτος στόχος της εν Χριστώ ζωήςείναι η Θέωση, η ένωση δηλαδή με τον Θεό, ώστε ο άνθρωπος, μετέχοντας στην άκτιστη ενέργεια του Θεού, να γίνει «κατά χάριν» αυτό που ο Θεός είναι απο τη φύση του (άναρχος και ατελεύτητος).
Αυτή είναι, χριστιανικά, η έννοια της σωτηρίας.
γι αυτούς που την αποδέχονται φυσικα..
Δεν πρόκειται για μία ηθική βελτίωση του άνθρωπου, αλλά γιατην εν Χριστώ άνα-δημιουργία, ανά-πλαση του..
Ο ενωμένος με τον Χριστό είναι.. Καινούργιο Δημιούργημα…. Η Εκκλησία, ως ¨σώμα Χριστου¨ και εν Χριστώ κοινωνία υπάρχει στον κόσμο, για να προσφέρει τη σωτηρία… ..Η Εκκλησία Ενεργεί Στην Ιστορία Ως Ένα Παγκόσμιο Θεραπευτήριο..
· Ποιά είναι η αρρώστια, την οποία θεραπεύει η χριστιανική Ορθοδοξία,
· Ποιά Είναι Η Θεραπευτική Μέθοδος, που εφαρμόζει και
· Ποιά Είναι Η Ταυτότητα Του Αυθεντικού Χριστιανισμού, που τον διαφοροποιεί ριζικά από τιςαιρετικές αποκλίσεις του, αλλά και από κάθε μορφή θρησκείας
Η αρρώστια της ανθρώπινης φύσης είναι η πτωτική κατάσταση του ανθρώπου και σύναμα και όλης της κτίσεως, που συμπάσχει μαζί του. («συστενάζει και συνωδίνει».Ρωμ.8,22)
Η διάγνωση αυτή,αφορά σε κάθε άνθρωπο,
· Ανεξάρτητα Από Το Αν Είναι Χριστιανός Ή Όχι,
· Αν Πιστεύει Ή Όχι,
λόγω της φυσικής ενότητας σύνολης της ανθρωπότητας Η χριστιανική Ορθοδοξία δεν κλείνεται στα στενά όρια ενός θρησκεύματος, που ενδιαφέρεται μόνο για τους οπαδούς του… Ο Θεός, «Πάντας Ανθρώπους Θέλει Σωθήναι Και Εις Επίγνωσιν Αληθείας Έλθειν» (Α’ Τιμ. 2, 4), Αφού Ο Θεός Είναι «Σωτήρ Πάντων Ανθρώπων» (Α’Τιμ. 4, 10).
Η Αρρώστια, Λοιπόν, Για Την Οποία Μιλεί Ο Χριστιανισμός, Είναι ΠανανθρώπινηΡωμ. 5, 12:
…Εις Πάντας Ανθρώπους Ο Θάνατος Διήλθεν, Εφ’ Ω..(=Λόγω Του Οποίου Θανάτου)
Πάντες Ήμαρτον» (= Αστόχησαν Στην Πορεία Τους Πρός Την Θέωση).
Όπως δε η πτώση (δηλ. η αρρώστια) είναι πανανθρώπινη, έτσι και
Η Σωτηρία-Θεραπεία, Εξαρτάται Άμεσα Από Τη Λειτουργία Του…Εσωτερικου….Του..Κάθε..Άνθρωπου.
Η εμπειρία των Αγίων γνωρίζει ένα μνημονικό σύστημα, τηνκαρδιακή η νοερά μνήμη, που λειτουργεί μέσα στην καρδιά και την αγνοεί η ιατρική επιστήμη.
Η εμπειρία των Αγίων γνωρίζει ένα μνημονικό σύστημα, τηνκαρδιακή η νοερά μνήμη, που λειτουργεί μέσα στην καρδιά και την αγνοεί η ιατρική επιστήμη.
Η καρδιά, στην ορθόδοξη παράδοση, δεν λειτουργεί μόνο ως αντλίαδιακίνησης του αίματος. Διότι πέρα από τη φυσική έχει και μία διαφορετικη λειτουργία. Υπό ορισμένες προϋποθέσειςγίνεται ο χώρος κοινωνίας με τον Θεό, με την άκτιστη δηλαδή ενέργεια Του. Βέβαια, αυτό γίνεται αντιληπτό μέσα από την εμπειρία των Αγίων, των αληθινών Χριστιανών, και όχι με τη λογική λειτουργία η τη.. διανοητική θεολόγηση.
Η υπερφυσική λειτουργία της καρδιάς είναι η απόλυτη προϋπόθεση για την τελείωση, την ολοκλήρωση του ανθρώπου, δηλαδή τη θέωση του, ως πλήρη ένταξη του στήν εν Χριστώ κοινωνία.
Η υπερφυσική λειτουργία της καρδιάς είναι η απόλυτη προϋπόθεση για την τελείωση, την ολοκλήρωση του ανθρώπου, δηλαδή τη θέωση του, ως πλήρη ένταξη του στήν εν Χριστώ κοινωνία.
…Βέβαια, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι γνώση του Θεού δεν σημαίνει γνώση της αμέθεκτης καί απρόσιτης θείας ουσίας, αλλά της θείας ενέργειας.
..Η διάκριση ουσίας και ενέργειας στον Θεό είναι η ουσιαστική διαφορά της Ορθοδοξίας από κάθε άλλη εκδοχή του Χριστιανισμού…
Η ενέργεια του νού μέσα στην καρδιά ονομάζεται ¨νοερά λειτουργία¨ της καρδιάς.
..Το Περιβόητο «Προπατορικό Αμάρτημα» Είναι Ακριβώς Η Αστοχία Του Άνθρωπου, στην αρχή ακόμη της ιστορικής του παρουσίας, να διασώσει την μνήμη του Θεού, την κοινωνία δηλαδή με τον Θεό, στην καρδιά του…
..Στην κατάσταση της νόσου της πτώσεωςο άνθρωποςχρησιμοποιεί τον Θεό και τον συνάνθρωπο για την κατοχύρωση της ατομικής του ασφάλειας και ευτυχίας.
..Χρήση του Θεού γίνεται με τη «θρησκεία»(προσπάθεια απόσπασης της δύναμης του Θείου), που μπορεί να εκφυλισθεί σε αύτοθεοποίηση του άνθρωπου(«αυτείδωλον εγενόμην» λέγει ο άγιος Ανδρέας Κρήτης στον «Μέγα Κανόνα» του).
..Χρήση του συνανθρώπου και κατ’ επέκταση της κτίσης γίνεται με την εκμετάλλευση τους με κάθε δυνατό τρόπο.
..Αυτή είναι λοιπόν, η νόσος,την οποία ζητεί να θεραπεύσει ο άνθρωπος, εντασσόμενος ολόκληρος στο«πνευματικό θεραπευτήριο» της Εκκλησίας.
..Σκοπός της παρουσίας της Εκκλησίας , ως εν Χριστώ κοινωνίας, στον κόσμο είναι η θεραπεία του ανθρώπου με την αποκατάσταση της καρδιακής κοινωνίας του με το Θεό, της νοεράς δηλαδή λειτουργίας.
Κατά τον μακαριστό καθηγητή π.Ι. Ρωμανίδη,
«Η Πατερική Παράδοσις Δεν Είναι
· Ουτε Κοινωνική Φιλοσοφία,
· Ούτε Ηθικό Σύστημα ,
· Ούτε Θρησκευτικός Δογματισμός ,
Αλλ’ Είναι.. Θεραπευτική Αγωγή.
Εις Το Σημείον Αυτό Ομοιάζει Πολύ Με Την Ιατρική Και Κυρίως Την Ψυχιατρικήν…
(Εδώ είμαστε στα χωράφια σου, Αλεξάνδρα μου,νομίζω οτι δεν διαφωνείς για το γεγονός οτι ένας άρρωστος σωματικά, έχει πριν πολύ-πολύ καιρό νοσήσει ψυχικά..και ατυχώς το ποσοστό των ψυχικά αρρώστων είναι συντριπτικό..)
..Η νοερά ενέργεια της ψυχής, που προσεύχεται νοερώς και αδιαλείπτως Εις Την Καρδίαν, ένα φυσιολογικόν όργανον, που όλοι έχουν και το όποιον ..χρειάζεται θεραπείαν.
Ούτε η φιλοσοφία, ούτε καμμία των γνωστών θετικών η κοινωνικών επιστημών δύναται να θεραπεύση το όργανον αυτο (…)
Διά τούτο ο αθεράπευτος συνήθως δεν γνωρίζει καν την υπαρξιν αύτου του ¨οργάνου¨.
(Καταλαβαίνεις λοιπόν Ζάχο μου, τώρα εσύ, σαν επεμβατικός καρδιολόγος, που καλείσαι να διορθώσεις μια σακατεμένη απ τα πάθη καρδιά, τί ακριβώς έχεις να αντιμετωπίσεις…στον καθαρά υλικό τομέα…)
Τα παραπάνω οδηγούν σε κάποιες σταθερές, που τεκμηριώνουν την ταυτότητα της χριστιανικής Ορθοδοξίας:
α) Η Εκκλησία ως σώμα Χρίστου, λειτουργεί ως θεραπευτήριο-Νοσοκομείο.
Διαφορετικά δεν είναι Εκκλησία, αλλά.. Θρησκεία.
..Οι Κληρικοί, εκλέγονταν αρχικά από τους…. θεραπευμένους, γιά νά λειτουργουν ώς θεραπευτές τών άλλων.
..Η θεραπευτική λειτουργία της Εκκλησίας σώζεται σήμερα κυρίως σε ωρισμένες..Μονές, που αντέχοντας ακόμη στην εκκοσμίκευση, συνεχίζουν την Εκκλησία των αποστολικών χρόνων.
¨επιστήμονες¨της εκκλησιαστικής θεραπείας είναι οι ήδη θεραπευμένοι.
..Όποιος δεν έχει εμπειρία της θεραπείας δεν μπορεί να είναι θεραπευτής.
Αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά μεταξύ ποιμαντικής θεραπευτικής επιστήμης και.. ιατρικής επιστήμης.
Οι ¨επιστήμονες¨ της εκκλησιαστικής θεραπευτικής (Πατέρες και Μητέρες) αναδεικνύουν άλλους θεραπευτές, όπως οι Καθηγητές της Ιατρικής αναδεικνύουν τους διαδόχουςτους
γ) Ο περιορισμός της Εκκλησίας στην απλή συγχώρηση των αμαρτιών για την είσοδο… μετά θάνατον στον παράδεισο, συνιστά αλλοτρίωση και ισοδυναμεί με το ….
.
..να συγχωρεί ..ο γιατρός τον ασθενή, για να θεραπευθεί μετά θάνατον!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου